Jag behöver hyrbil, hur och var bokar jag den?

Hyrbil vid service: Du kan alltid boka hyrbil vid service. Ta kontakt med någon av våra samarbetspartners nedan. Glöm inte att uppge vårt kundnummer. 

Hyrbil vid skada: Se till att göra en skadeanmälan till Trygg Hansaskadenumret uppger du till hyrbilsbolaget. Man har alltid rätt till hyrbil i 7 dagar, och blir skadan godkänd har man rätt till hyrbil i upp till 65 dagar med 25% självrisk för dygn- och km-kostnad. Har din arbetsgivare inte försäkring via Autolease, ta kontakt med din bilansvarig för att se var skadan ska anmälas. 

Vid hyrbil:
Om skadenummer saknas på hyrbilsfakturan kan hela beloppet komma att debiteras dig/din arbetsgivare. För att vi ska kunna hantera kostnaden för hyrbilen via försäkringsbolaget måste skadenummer uppges senast vid återlämning av hyrbil.
Verkstad: Hänvisa till det skadenummer som ni fått från försäkringsbolaget. Samtliga kostnader faktureras till Autolease.

Inlösen:
Om det blir aktuellt med inlösen av bilen, så gäller hyrbil via försäkringen, endast 14 dagar från inlösenbeskedet

Mabi - Kundnr: Autolease

Europcar - Kundnr: 50744301

Hertz - Kundnr (CDP nr): 687084, HCC nr: 26497738

 

Har du fått en Glasskada utomlands?

Kontakta Carglass kundcenter på: 0771 575 575 med information om i vilket land du besöker.

Efter att allt är bekräftat blir kunden kontaktad av närmsta Carglass i det land kunden befinner sig i för en tidsbokning.
Det är samma självrisk som gäller som i Sverige.